banner47
banner128

RTÜK'ten 5 kanal için kapatma kararı

RTÜK, Almanya'da yayın ruhsatı bulunan ancak, Türkiye'ye yönelik yayın yapan 5 kanal için 'Yanıltıcı olmamak ve tüketicinin çıkarlarına zarar vermemek' yayıncılık ilkesini ihlal ettikleri gerekçesiyle 5 kanal için kapatma kararı aldı

banner116

RTÜK'ten 5 kanal için kapatma kararı

RTÜK, Almanya'da yayın ruhsatı bulunan ancak, Türkiye'ye yönelik yayın yapan 5 kanal için 'Yanıltıcı olmamak ve tüketicinin çıkarlarına zarar vermemek' yayıncılık ilkesini ihlal ettikleri gerekçesiyle 5 kanal için kapatma kararı aldı

02 Nisan 2013 Salı 15:32
RTÜK'ten 5 kanal için kapatma kararı

Haberiumturk haber sitesi/02.04.2013


RTÜK Kanunu'nda bir  süre   önce   yapılan  düzenleme ile Turksat uydusu üzerinden yayın yapan yurt  dışından yayın  ruhsat  olanlar dahil tüm kanallara müdahale yetkisi verildi.

Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın  Hizmetleri  Hakkındaki Kanun'a eklenen 'RTÜK  Yurt Dışı Kaynaklı Radyo ve Televizyon Yayınları Yönergesi' ile  tanınan  yetkiyi  kullanan  RTÜK, Turksat uydusu üzerinden  yurt  dışından aldıkları  ruhsatla  yayın yapan ANC, HTV,  Doğa  TV, DR TV ve TR1 TV'nin yayınlarını  inceleyerek  yayınlarını durdurma kararı  aldı . RTÜK'ün '2013/12' sayılı  toplantıda  aldığı kararlarda  çeşitli   tarihlerde  yayınında  tanıtımı   yapılan   çeşitli ürünlerin  çok sayıda hastalığa  iyi  geldiği, çok sayıda kişinin  sağlıklarına  kavuştuğunu söylediği, ekranlarda bunun  fiyat  ve  satın alınabileceği   bilgilere   yer  verildiği ifade edildi.

YANILTICI REKLAMLAR

Kararda; reklam ve  tanıtımı   yapılan  bu gibi  ürünlere  ilişkin  Sağlık  Bakanlığı'nın  tedavi  amaçlı ürünlerin   hekim  önerisi ve eczacının uyarısı doğrultusunda  kullanılması  gerektiğine ilişkin yazısının bulunduğu hatırlatıldı. Yazıda ' Ürünlerin  tanıtım ve  satışının  aldatıcı, yanıltıcı olduğu, halk  sağlığının tehdit edildiği ve  tüketicilerin  yanıltılarak istismar edildikleri düşünceleriyle bu tür reklamların yasaklanması gerektiği' kaydedilirken  her   kanal  için  ayrıntıları  ile  belirtilen  kararlarda şu görüşlere  yer  verildi:

O YAYINCILIK İLKESİ İHLAL EDİLDİ

"Medya  hizmet  sağlayıcının  üst  kurulumuzdan yayın  lisansı  almadığı,  yurt  dışından Turksat üzerinden yayın yaptığı ve  söz  konusu yayına  ait  deşifre kayıtlarının  Sağlık  Bakanlığı Temel Sağlık   Hizmetleri  Genel Müdürlüğü'nün  bitkisel   gıda  takviyelerinin mevzuata  uygun  olmayan reklam ve tanıtımıyla  ilgili   yazısı   kapsamında   değerlendirilmesi  neticesinde, rapora  konu yayında,  geliştirilen   bitkisel   ürünler   hakkında   tedavi  edici olduğu iddiası ile  ürün   hakkında   bilgiler verilmek  suretiyle  yayıncı kuruluşun, 'Yanıltıcı olmamak ve  tüketicinin   çıkarlarına  zarar vermemek' yayıncılık ilkesinin ihlal edildiği tespit edilmiştir. Bu nedenlerle yayıncı kuruluş hakkında  6112 sayılı Kanunun 29'uncu maddesinin 3'üncü fıkrası hükmüne göre,  işlem yapılması  gerektiği kanaatine varılmıştır."

Turksat uydusu üzerinden yayın yapan 5 kanalın yayınının durdurulmasına ilişkin kararda RTÜK üyesi  Süleyman Demirkan'ın karşı oy  kullandığı   yer   aldı . Turksat uydusu üzerinden yayınına  son verilmesi kararlaştırılan TR1 TV, yayın  sırasında  ekranından altından  sürekli   geçen  yazıda kanalın  kapatılmak  istendiği ifade edilirken,  web  sayfasında da 'Haksız  uygulamaya ' karşı izleyicilerin  tepki göstermesi çağrısı  yapıldığı  görüldü.

Ajanslar

Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.

banner145

banner114